SPM dan anak kita

Di ofis orang dok berbisik2 ..ada ke "duit lebih kampeni bagi tahun ni?"
"Berapa bnyk".... and list goes on

Being me...insyallah kalau ada rezeki tak ke mana...(walaupun lebih bnyk lebih bagus utk ku berjalan2 bersama hubby dan wafiy :) )

Dan hari ni ku EL ...asik berlari anak keluar masuk toilet
Nasib baik anak tak angkut sekali
Sib baik ada ayah chik --->adik hubby yg ambik result SPM tadi
Alhamdulillah takderla dapat cemerlang sampai semuanya A (hubby sila jangan kembang semangkuk k)

Tapi knowing him.....dierlah paling sabar dalam ahli keluarganya
You can just ask him for anything
Kalau time raya...saper lagi yg paling sabar buat roti jala sampai 3 kg pagi2 buta..kalau tak dier
Antara pakciknya...yang paling wafiy suka ..dierla orangnya
Bak kata orang "sejuk perut ibunya"

Mungkin anak kiter takla sebijak sampai jadi angkasawan negara
Atau juga antara mereka yang terkaya
Atau juga mereka yang banyak A waktu periksanya
Namun andai dia yang yang mendengar kata
Dahan yang boleh dipaut ketika waktu apa jua
Berilmu dan beragama
Pasti sejuk perut ibunya...amin.... semua ibu pasti mahu yang terbaik untuk anaknya

esok pagi2 nak outstation ke Taiping lagi..tapi ni dah lepas tgh malam hubby tak balik lagi
Sigh....

posted under |

4 kata kata:

sozm said...

betul. keputusan SPM tidak menentukan siapa kita dimasa hadapan.

tu la, dapat anak penyabar macam tu, sejuuuuk perut ibu mengandung :D

ummi said...

memetik kata gynea ku, it is not your achievement on paper that really matters in life but what you do with your life does.

aida said...

iya betul.. kalau kumpul banyak A tapi tak sejukkan hati ibu bapa, aduh..

tapi anak sabar gitu, sejuk hati kan jadinya. dari kita nak marah, terus tak jadi marah kan

rubaizah said...

dpt spm berderet A pun last2 bila masuk U ada gak yg corot...

Newer Post Older Post Home
Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Mama

My photo
KL, Malaysia
Mama wafiy dan wifey zudin
There was an error in this gadget

Followers


Recent Comments