Mama new Gadget



Finally the gadget that mama has been craving for arrived. Milk bottle sterilizer + car-homebottle-baby-food-warmer.

Naper mama beria-ia nak ada memender ni.
1. Setiap hari mama hantar 5/6 botol susu gi umah pengasuh. Susu yg mama dah thaw malam sebelum tu, mama siap2 masuk dalam botol. Mudah nak dipanaskan. Gi ofis bawa 6 botol utk 3 kali sesi mengepam. Total setiap ari mama kena sterilize 12 biji botol. Selama ni duk buat guna air panas dalam periuk. 2 kali sesi. Leceh2. Mana nak kemas umah, nak masak, lipat kain, basuh baju...etc..etc. Oh ye mama bukan seperfect Bree Hodge dalam Desperate Housewives...tapi mama cuba nak jadi macam tu bab2 uruskan umah :)

2. Kalau kat umah time sibuk2, abah tolong mama bagi wafiy minum syusyu. Selalunya time mama tengah masak la. But still 90% is direct BF. Kadang dah elok2 panaskan susu tu, wafiy tido padahal sebelum tu beria2 nak. Sejuk lak. Lagi teruk kalau lama sangat susu tu kena buang. huhuhuhuhuhu. Jadi lepas ni buh je siap2. Kalau wafiy nak, terus bagi. Sedap sebab hangat2 syusyu tu, jadi laju je si kecik abiskan. Lepas tu nanti2 boleh panaskan makanan si kecik dalam tu jugak. Dalam keta pun boleh.

posted under , |

3 kata kata:

Farra said...

bestnyer akak tgk..berapa harganya ek? aka tak pernah memiliki baby-food-warmer

zuedin said...

kak farra - tgh ada promosi beli dua tu dapat RM299.90 kalau tak dalam RM10o++. saya beli kat web littlewhiz

ummi said...

warmer -> guna sesangat.
steriliser -> guna 2x jek. pastu basuh2 gitu aje.

Newer Post Older Post Home
Powered by Blogger.
There was an error in this gadget

Mama

My photo
KL, Malaysia
Mama wafiy dan wifey zudin
There was an error in this gadget

Followers


Recent Comments