Lifeline4Gaza ....berdoalah untuk mereka

Allah...rasa gugur jantung ini tatkala membaca

Terkini, Konvoi Freedom Flotilla Di Serang, 2 Aktivis Meninggal Dunia, Lebih 30 cedera

31 Mei – Mavi Marmara, Laut Tengah(10.30pg waktu Malaysia) – Konvoi Freedom Flotilla di serang, menurut laporan televisyen di Turki, 2 orang aktivis meninggal dunia, hampir dari 30 orang cedera.
Laporan dari live streaming IHH bahawa 2 orang yang telah meninggal dunia dan hampir 30 orang tercedera kerana serangan helikopter dari Israel. Belum ada keterangan mengenai siapa yang terkorban dan yang tercederaa tersebut.
Penyerangan yang dilakukan Israel ini dilakukan saat kapal Mavi Marmara sedang berada di perairan antarabangsa.


sumber: http://haluanpalestin.haluan.org.my/


Beberapa NGO bersatu dan bekerjasama menganjurkan program-program dalam usaha mengumpul dana daripada masyarakat Malaysia yang prihatin terhadap krisis kemanusiaan ini melalui sebuah projek yang dinamakan “Lifeline4Gaza – Break The Siege” ataupun “Talian Hayat Untuk Gaza – Menerobos Tembok Kematian.” Antara pertubuhan tersebut termasuklah Pertubuhan Himpunan Lepasan Institusi-institusi Pengajian Tinggi Malaysia (HALUAN), Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Jemaah Islah Malaysia (JIM), Palestinian Center of Excellence (PACE), Aqsa Syarif, Dewan Pemuda Masjid Malaysia (Dewan Pemuda), Pertubuhan Mawaddah Malaysia, dan Viva Palestina Malaysia (VPM). Bagi menjayakan misi menghantar bantuan ke Gaza ini, mereka akan menyertai usaha konvoi antarabangsa yang diketuai oleh sebuah NGO dari Negara Turki iaitu Foundation for Human Rights & Freedoms & Humanitarian Relief (Insan Hak ve Hurriyetleri – atau lebih dikenali sebagai I.H.H.) bersama-sama NGO-NGO antarabangsa yang lain seperti Free Gaza Movement dan European Campaign to End the Siege on Gaza (ECESG.)

Allah bantulah mereka dan permudahkanlah usaha mereka..subhanallah

posted under |

0 kata kata:

Newer Post Older Post Home
Powered by Blogger.

Mama

My photo
KL, Malaysia
Mama wafiy dan wifey zudin

Followers


Recent Comments